Sunday, February 12, 2012

2012..

Tahun 2011 sudah berlalu... Alhamdulillah.. Dari sudut akademiknyer, memang aku telah ade peningkatan... Tanggal 26 Sept 2011, aku berjaya mendapat master.. Bile diingat2 semula, rasenyer mmg sgt perit nak melalui zaman itu... Bayangkan sambil bekerja dan belajar.. Aku rase x semua org boleh menghadapi situasi tu... Nasib baik ade kak jie.. kami same2 pegi UKM, buta assignment, lab report, field visit, sumer same2..





Tapi, baru2 nie, k.jie telah melalui satu kehilangan yang sangat besar.. harap2 k.jie tabah melaluinyer ... 'Sesungguhnyer Allah akan memberikan ujian kepada hambanya untuk menguji keimanan mereka'... So, janganlah kita mengaku yang kite nie telah beriman selagi kiter belum diuji olehnya... Kite pun x tahu, ape yang akan diuji oleh Allah terhadap kite nanti...




Setiap orang tu sememangnya dilahirkan baik... Even orang jahat pon jauh disudut hati mesti ade terdetik untuk nak jadi baik... Same jugak mcm aku... Aku rase, aku mcm makin jadi x baik je... terase macam jauh dari Allah... huhu.... Sepatutnya, iman kite semakin bertambah, makin baik.. Ya Allah...bantulah aku....


No comments:

Post a Comment