Wednesday, March 16, 2016

Ubat VS Supplement Shaklee. Mana lebih bagus?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua..

Sape di sini yang ada alahan ubat atau bila makan ubat akan ade side effect macam pening kepala, loya, mengantuk, dan sebagainya? Ade ke?

Kalau ade kite geng. hehe..

Saya ni dulu merupakan seorang yang sangat sensitif dengan habuk, bulu kucing, sejuk dan yang seangkatan dengannya la.. kalau dapat semua faktor2 ni, memang alamatnya bersin je la sepanjang hari. Bila dah bersin banyak kali tu, selsema la pulak,.. huuhuu..

Biasanya kalau pegi klinik Dr akan bagi ubat selsema yang ngantuk. Kalau makan ubat tu memang confirm terlelap la.. So, lepas makan ubat tu jangan pulak nak mengada-ngadadrive kete hokey.. bahaya.. 

Tapi itu semua citer dulu.. Sebelum saya kenal Shaklee..

Bila dah start join makan Shaklee ni, Alhamdulillah, saya memang dah jarang selsema. Nak tau tak sebab apa..?

Sebabbbb...

Sejak saya join Shaklee hari2 saya makan Sustained Released Vitamin C. Dan saya masih ingat lagi. ade satu kali tu saya pegi klinik. Dr. tu sendiri cakap kalau selsema, lebih baik makan Vitamin C. Kenapa Dr cakap macam tu?

Sebab kalau korang semua nak tahu, selsema adalah disebabkan oleh virus, bukan bakteria. Kite masuk sikit bab Immunology eh.. 

Kalau jangkitan virus, biasanya ubat (drug) x boleh directly hapuskan virus. Virus biasanya akan dimusnahkan oleh sel-sel immune kita sendiri.

so, macam mana nak meningkatkan tahap immuniti badan adalah salah satu cara dengan cara makan Vitamin C. 

So, sejak itu saya memang dah x makan ubat selsema. kalau selsema just telan vitamin C 3-4 biji. Alhamdulillah sembuh.

Bukan saya sorang je yang cakap macam tu.. orang lain pon cakap benda yang sama tau..

Jom kita layan testimoni-testimoni orang lain pulok.. =D



lagi..


lagi..

lagi...


lagii...

lagi..

lagi..

lagi...

dan lagi...lagi... hehehe..




That's is my Shaklee effect.

What about you.?

Want to try..

Just call me or, whatsapp or Telegram : 0172412460

anytime, anywhere.. insyaallah will entertain you..



Sharing is Caring with love..







No comments:

Post a Comment